Friday, 16 December 2016

Makan Dalam Kafe: Kafe Hipster di Banting

Kalau makan malam dengan keluarga, Fiqqq akan cari lokasi yang makanannya sedap, suasana yang selesa dan seronok untuk luangkan masa bersama. Fiqqq sebenarnya sudah lama aim Kafe 'Makan Dalam Kafe' ni semenjak mereka buka lagi. Baru ni berkesempatan pergi dan menikmata boleh dikatakan semua menu Fiqqq cuba. Hahahaha.

Fiqqq malas nak borak panjang. Jadi, boleh lihat sendiri antara menu-menu yang menjadi hidangan Fiqqq sekeluarga. Woot woot !!!

Nasi Lemak Chicken Chop



Waktu sampai sahaja hidangan ini di atas meja, Fiqqq terus teruja sebab makanan penuh satu pinggan. Dengan nasi lemaknya, seketul chicken chop dalam satu pinggan, sambal nasi lemak dan sedikit sos lada hitam yang melimpah di bahagian tepi nampak sangat menyelerakan. Ambil sesudu nasi, sedikit sambal, kacang, sepotong chicken chop dan makan. Rasa kombinasi nasi lemak dengan rangup chicken chop dan sedikit rasa sambal nasi lemak memang akan buat kita tak berhenti makan selepas itu. Huhuhu. Harga RM 8.00

Beef Steak



Jenuh Fiqqq nak menghabiskan Beef Steak. Daging dia penuh, padat dalam masa yang sama lembut apabila dikunyah. Almaklumlah, Fiqqq bergigi herbivor maka tidak tajam. Jadi, tidak lah Fiqqq terseksa menikmati Beef Steak ini. Keadaan daging yang lembut dan tidak terlalu kering memang sedap kita makan. Ditambah pula sos lada hitam yang ada umppphhh!!! Makan puas-puas. Harga RM 14.00.

Lamb Chop



Lamb Chop ni antara makanan kegemaran abah. Fiqqq suka juga. Apabila rasa Lamb Chop ni terus 'Abah, kita tukar pinggan boleh?' Hahaha. Memang tidaklah abah nak bagi kan. Bagi peminat kambing, wajib cuba ni. Daging kambing yang lembut dan rasa berjus ketika kunyah. Nyam nyam. Hahaha. Harga RM 12.00.

Chicken Chop



Antara makanan kegemaran Fiqqq kalau makan di kedai yang menyediakan makanan western. Paling menyeronokkan ialah apabila melihat Chicken Chop seolah-olah menjadi kepualauan di bahagian tengah dek kerana sos lada hitam yang melimpah ruah. Dengan rasa ayam yang rangup dan pedas sos lada hitam memang menyelerekan. Kenyang dan puas makan. Harga RM 7.00.


Menu Sampingan


Ada lagi ya menu di sini. Fiqqq panggil ni menu tepi-tepi. Hahaha. Menu tepi-tepi ini Fiqqq akan pesan sebagai makanan untuk penutup sebelum kenyang. Kalau tiada menu ini ibarat makan tidak lengkap. Hehehe.

Mushroom Soup + Garlic Bread



Mushroom soup dan garlic bread ini akan sampai dulu. Ala-ala pencuci mulut. Mushroom soup ni memang pekat. Sekurang-kurangnya kita tidak hirup sup air kan? Makan pula dengan garlic bread buat celup-celup dengan sup. Roti yang tidak terlalu lembut dan tidak terlalu keras memang sedah makan dengan mushroom soup.

Drumstik Berempah



Drumstik berempah yang disirami sos lada hitam yang melimpah rauh. Hahaha. Cukup rempah, cukup rasa, cukup sosnya dan cukup kenyang kalau makan. Jangan risau sebab satu set ini ada tiga ketul peha ayam. Jangan gaduh jangan rebut. Bismillah dan sambung makan diam-diam.

Pisang Goreng Cheese - iPishang



Woot woot. Menu wajib cuba dan bagi Fiqqq wajib datang lagi dan beli yang banyak sikit. Kesedapan pisang goreng ini bukan pada penambah rasa tapi pada pisang itu sendiri. Pisang yang rangup kerana digoreng garing dan tidak berminyak. Tambah pula dengan pelbagai jenis coklat, nestum, strawberry, oreo dan lain-lain ikut cita rasa masing-masing. Sejujurnya, Fiqqq tidak cukup dengan sepinggan yang hanya ada 8 ketul. Selepas ini, kalau datang lagi Fiqqq perlu beli yang 16 ketul pisang goreng. Harga RM 8.00 (8 ketul)





Boleh datang ke sini kalau inginkan sedikit suasana kampung sambil menikmati makanan western. Hargapun murah dan berpatutan dan makanan pula banyak dalam setiap pinggan. Agak-agak kalau nak cari, boleh cari di Makan Dalam Kafe

Wednesday, 7 December 2016

AhCheng Laksa : Jimat dengan 'All Day Set' ...

"Jom makan!!!" ... Semua akan jom. Apabila tanya, nak makan mana? Semua akan ... aaaa ... hmmmm ... Fikir sekejap!!!. Hahaha. Selalu terjadikan? Fiqqq pun mengalami situasi dan perkara yang sama juga. Tapi kan, dalam runsing fikir cari kedai untuk makan tengah hari 'ter'berdiri depan kedai yang diberi nama AhCheng Laksa. Macam menarik. Macam belum pernah rasa. Macam perlu makan tengah hari di sini je. Hehehe.

Benda pertama yang kita akan lihat apabila sampai di kedai makan ialah menu dan mata akan tertumpu pada harga terlebih dahulu. Dalam ekonomi tidak berapa nak stabil ini kita perlu berjimat dan bijak berbelanja. Fiqqq rasa boleh tahan harga. Maka, Fiqqq pilih ...

All Day Set
Set B : RM 16.50

Asam Laksa



Jatuh hati dengan hirupan kuah yang pertama. Walaupun berada di Shah Alam tapi Fiqqq rasa ibarat sedang bercuti sambil menikmati makanan yang sedap. Rasa kuah asam laksa yang sedap bercampur dengan manis rasa bawang dan juga nanas ditambah rasa sedikit daun pudina memang terangkat habis. Dan tidak lupa petis udang (pertama kali makan benda ini) yang dicampur sedikit sebagai penaik rasa makan laksa. Terbaik !!!


Asam laksa ini bagi orang yang tidak makan sayur. Maka rupanya sedikit kosong. Makan lah sayur. Sedap apa. Kan ... kan ... kan ???

Keropok Lekor



Keropok lekor di sini memang best. Walaupun sampai agak awal namun makan selepas menikmati asam laksa tetap lembut walaupun digoreng garing. Senang cerita kerepok lekor dia tidak keras. Fiqqq dapat rasakan betapa sedapnya kalau sampai di meja dan terus makan panas-panas. Dapat pula cicah sos yang tidak berapa pedas dan sedikit manis. 

Chicken Roll (Lobak)



Tidak sangka rasa sedap Chicken Roll (lobak) ini melepasi tahap jangkauan Fiqqq. Melihat kepada rupa dan saiz serta kuantiti mesti rasa dia biasa-biasa. Namun, selepas Fiqqq makan satu. Perghhhh! Rasa nak tambah lagi satu dua pinggan. Sedap!!!



Kedai ini lebih kepada konsep santai dan terbuka. Tapi, ikut rezeki juga sebab waktu Fiqqq sampai orang agak ramai jadi terpaksa tunggu sekejap. Kejap je lah tapi. Dalam masa tunggu-tunggu tu sempatlah kita belek-belek menu yang tersedia untuk dapatkan set yang berbaloi dan yang menjimatkan serta mengikut jumlah kepingan kertas yang berada di dalam wallet. Hahahaha.


Ada banyak lagi menu-menu lain yang perlu Fiqqq cuba untuk masa akan datang. Kalau sedap Fiqqq mesti datang semula. Kalau biasa-biasa, Fiqqq cuba di kedai lain pula. Tak gitu. Huhuhu!!!

Saturday, 26 November 2016

Domino's Kerak Pastri Berlapis : Pizza Puff-ection!

Wow Domino's!!! Ada pizza baru ke? Hahaha. Setiap kali ada promosi atau pizza baru daripada Domino's, Fiqqq tidak akan pernah untuk tidak cuba. Mana boleh lepaskan peluang untuk menikmati pizza yang sedap, berbaloi dan ada pelbagai variasa yang tidak jemu makan walaupun berulang kali ke Domino's. Kan ... kan ... kan ???

Fiery Beef Diavola



Ta-daaaa!!! Inilah dia pizza baru daripada Domino's yang Fiqqq nak cerita. Kali ini pizza dia lain sikit bentuknya. Bukan bulat tapi berbentuk petak. Sangat sedap dan siapa suka pedas wajib cuba. Boleh rasa nikmat kesedapan dalam setiap gigitan kerak pastri berlapis. Ditambah pula sosej daging lembu, bawang, cendawan, bayam, tomato ceri, keju dan sos pedas dan menjadikan pizza ini lebih sedap ialah serbuk sriracha. 

Sriracha Tuna



Kalau minat pizza tuna, boleh cuba yang ini pula. Sriracha Tuna. Kelembutan kerak pastri berlapis yang dihasilkan memberi rasa istimewa dalam setiap potongan pizza yang kita makan. Ditambah pula dengan ramuan tuna, bawang, nanas, cili merah, keju dan sos istimewa iaitu sos pedas sriracha. 

Peanut Butter Choc Lava



Kalau minat Choc Lava Cake, Fiqqq sarankan untuk cuba yang ini pula. Kombinasi terbaik antara coklat dengan mentega kacang dan jadilah Peanut Butter Choc Lava. Memang Fiqqq layan habis setiap suapan kek coklat. Lebih-lebih lagi kalau makan panas-panas. Dengan lava coklat yang meleleh apabila kita sudukan kek tersebut, ditambah pula keunikan dan kemanisan mentega kacang yang ada di dalam. Fuhhhhhh. Fiqqq layan habis kalau makan kek ni.


Keunikan rasa kombinasi lapisan pastri yang diadun dengan mentega dan dibakar rangup buat Fiqqq tidak cukup dengan hanya satu potongan. Dua variasi pizza baru ini boleh didapatkan di mana-mana cawangan Domino's dengan caj tambahan RM5 untuk saiz sederhana dan RM7 bagi saiz yang besar. 

Untuk kek kegemaran itu pula boleh dapatkan dengan harga promosi RM13.50 untuk 2 pilihan. Sama ada nak pilih dua-dua Peanut Butter Choc Lava Cake atau campur dengan Choc Lava Cake. Yang penting, dua-dua sedap. Tidak perlu pening-pening. Beli saja. Hahaha.


Kebetulan kami berempat semua pakai baju warna hitam. Janji ke macam mana? Hahaha. Tapi memang seronok sesi makan-makan bersama beberapa orang blogger yang lain. Woot woot. Riuh Domino's di Section 14, Petaling Jaya. Dan terima kasih kepada Danish, Manager Store yang menyediakan pizza kami dan memastikan semua pizza dibuat dengan baik dan sedap. Tak cukup, tambah. Hahaha. 


Saturday, 12 November 2016

Idea Set Meja Makan : Barulah ada kelasss!!!


Kadang-kala tidak terfikir pun untuk hias-hias meja makan. Lebih-lebih lagi apabila ada tetamu yang datang bertandang. Kan ... kan ... kan ... Tapi, walaupun sedikit sentuhan ikut citarasa berdasarkan tema makanan yang kita hidangkan mesti beri satu mood yang lain. Bagi Fiqqq akan naikkan lagi selere makan dan jadikan lebih seronok menjamu selera. Dua dalam satu terus. Hahaha.

Panjang lebar kali ini Kak Azian mengulas cara yang ringkas tapi beri kesan yang maksima pada set meja makan. Fiqqq perlu tahu, mana lah tahu, andai kata bakal mak mertua nak datang bertandang makan malam bersama. Eh! Hahaha. Calon pun belum ada lagi.




Bagi Fiqqq, lebih suka minimalis dalam hias-hias ni. Less is More. Gunakan warna-warna yang bersih dan yang penting kombinasi warna tersebut mesti tepat. Kalau tidak, habislah macam majlis bersama badut. Hahaha.

Mesti banyak idea selepas lihat video penerangan daripada Kak Azian. Betul tak? Fiqqq nak cuba satu untuk makan malam nanti bersama keluarga. Walaupun cadangnya nak buat nasi goreng. Namun, food presentation yang meletop mesti lebih nampak istimewa. Haaaaa. 

Saturday, 5 November 2016

Air Soda Limau : Sedap dan senang untuk sediakan ...


Adakalanya tidak cukup rasanya hanya sekadar menu makanan sahaja yang sedap. Jadi, Fiqqq pergi menuntut ilmu dengan Kak Azian untuk menyediakan satu resipi air yang sedap, ringkas dan menyegarkan. Maka, terciptalah Air Soda Limau



Bahan-bahannya:


2 cawan - Air soda 
2 biji - Jus limau nipis dan diparut kulitnya
Air gula secukup rasa
1 cawan - Ais

Cara membuatnya:


1. Masukkan kesemua bahan -bahan kecuali kulit limau ke dalam pengisar.
2. Kisar sehingga ais hancur.
3. Tuangkan ke dalam gelas dan taburkan kulit limau nipis.

Memang sedap. Nanti cuba tau. Lagipun senang sangat untuk sediakan. Sekurang-kurangnya jimat sikit buat air yang sedap-sedap di rumah dan yang penting boleh tambah dan kurangkan ikut citarasa masing-masing. Tapi, kalau ikut resipi Kak Azian pun sudah 'power'. 

Selamat mencuba ya!!!

Sunday, 30 October 2016

Sanggup berbelanja lebih untuk si "budak" berbulu ...

Memang betullah orang cakap, apabila sudah sayang memang akan sanggup buat apa sahaja. Adakala tidak fikirpun berapa jumlah yang dikeluarkan asalkan dapat beri yang terbaik. Lagi-lagi makanan untuk "budak" berbulu ini. Hahahaha.

Memang Fiqqq panggil budak-budak. Budak-budak yang degil, suka buat sepah, suka kacau orang buat kerja dan macam-macam lah. Walaupun buas, bikin sakit hati kadang-kadang tu. Tapi apabila kita pegang dan dokong, sejuk je hati Fiqqq ni. Terus tak jadi nak marah. 

Jadi, makanan yang Fiqqq belikan mesti cari yang terbaik. Begitu juga untuk pasir tempat najis supaya budak-budak ni sentiasa bersih dan kurang berbau. Hahaha. Secara tidak langsung, terdaftar pemegang kad ahli sebagai VIP di kedai Pet Lover Centre


Kedai ni ada di Tingkat 2, Aeon Shah Alam. Pada mulanya, saja cari-cari makanan untuk budak-budak ni tetapi memandangkan layanan dan cara mereka menerangkan dan memberi cadangan mengikut bajet yang kita ada sangat bagus. Tidak mendesak untuk membeli paling mahal tetapi bagi yang terbaik untuk Fiqqq pilih sendiri.

Lebih-lebih lagi budak-budak ni semacam cerewet sedikit bab makan. Rasanya sama macam tuannya. Nak dijadikan cerita, ibarat setiap minggu nak tukar makanan jenis atau jenama yang berbeza. Hahaha.


Mula-mula beli yang paket kecil dulu untuk lihat selera. Rugi kalau beli paket yang besar tapi nanti makan sekali saja. Fuhhhh. Bukan murah ya makanan budak-budak ni. Selepas cuba, kelihatan seperti mereka mahu lagi. Jadi, Fiqqq belilah satu paket yang besar. Ada banyak jenis dan rasa. Pilih sahaja.




Sudah tentu lah Fiqqq pilih mana yang nampak menyelerekan. Siap ada ikan Salmon tau.  Untung ... untung .... Hahahaha.


Sebelum ini tidak pernah cuba jenama yang ini. Tapi selepas guna memang terbaik. Kurang berbau dan tidak berdebu. Almaklumlah, bulu memasing kembang-kembang. Kalau keluar daripada bilik mereka masing-masing macam baru lepas keluar daripada tapak pembinaan. Tapi selepas guna yang ini dah tiada lagi dan mereka jadi lagi bersih. 


Haaaaa. Perlu mandikan mereka ni ya. Di sini banyak pilihan sabun mandi. Kalau nak hilangkan kutu, nak jadikan bulu bersinar dan macam-macam lagi boleh sahaja pilih ikut bajet masing-masing. Cari juga sabun yang wangi sikit sebab kadang-kadang budak-budak tu tidur sekali dengan Fiqqq dalam bilik. Senang sikit bangun pagi sebab setiap pukul 4.30 pagi atau 5.15 pagi, mereka akan kejutkan sebab nak pergi bilik masing-masing nak poo poo. Hehehe.

Seronok waktu pilih-pilih barang-barang di sini tetapi selepas pergi kaunter bayaran . Haaaaaa. Memang berhuhuhu Fiqqq di situ. Nasib baik jadi ahli maka ada potongan harga sikit. Kadang-kadang dapat buah tangan lagi daripada kedai. Hahaha. 

Tapi, sudah namanya sayang dengan budak-budak ni maka tutup jugalah sebelah mata perbelanjaan untuk mereka walaupun adakalanya terasa juga wallet makin menipis. Hahaha. Cuma beli bukan selalukan. In Shaa Allah ada rezeki lain untuk mereka. Hehehe.


Saturday, 22 October 2016

Derma Darah : Tak 'sado' lah kalau takut jarum ...

Kali ini Fiqqq tidak mahu lepaskan peluang untuk derma darah dek beberapa kali terlepas berbuat demikian. Almaklumlah, kalau derma darah perlu simpan sticker dalam buku sijil tapi selalu tertinggal. Kali ini, mereka bekalkan sticker tu dan boleh tampal sendiri. Siap dapat sijil lagi. Hahaha.


Walaupun sudah beberapa kali menderma, berdebar saat dicucuk jarum masih ada. Berpeluh tangan. Hahaha. Jarum untuk derma darah bukan jarum biasa. Besar sikit dan ngilu juga lah saat tengok apabila jururawat tu cucuk. Sssuuuppp !!! Adehhh.



Laju juga Fiqqq punya beg darah ni penuh. Tidak sampai 20 minit pun. Sekali derma darah sebanyak 450ml. Lain orang, lain kuantiti sebab perlu ikut berat, tinggi dan macam-macamlah. Boleh tanya doktor. Hahaha. Siapa darah A? Kita geng. :D


Dapat air milo ini yang paling Fiqqq suka. Sedap dan manis. Adakala minta juga untuk tambah. Walhal air milo hospital je pun. Hahaha. Selalunya yang pil-pil tu tak makan pun. Katanya untuk tambah darah dan cuci darah.  Kali ini Fiqqq nak cuba.

Apapun, banyak faedahnya derma darah ni. Nampak macam simple dan remeh tapi ada orang yang sangat-sangat memerlukan. Jadi, buanglah rasa takut jarum atau darah dan niat untuk membantu. Tak 'sado' lah kalau takut jarum. Hahaha. 

Wednesday, 19 October 2016

Resipi Puding Roti Bercoklat : Cip coklat kasi lebih ...

Kalau bagi coklat, memang Fiqqq jarang sekali menolak. Kegemaran kot. Hahaha. Baiklah yang manis, pahit, pekat dan sebagainya dan asalkan coklat. Hahaha. Jadi, kali ini Fiqqq bersama Kak Azian kongsikan resipi untuk buat Puding Roti Bercoklat

Sedap betul kalau makan hujung minggu sambil tengok televisyen petang-petang. Kan ... kan ... kan ??? Kemanisan coklat, campur pula lembut roti yang bercampur susu. Ditabur pula gula perang yang masak menjadi sedikit kerak yang rangup di permukaan puding. Fuhhhhh. 


Bahan-bahan:


1 buku - Roti (Dipotong kecil)
500 ml - Susu segar 
3 biji - Telur
100 g - Gula perang
150 g - Coklat chip
1 sudu teh - Serbuk kulit kayu manis
1 sudu makan - Gula perang untuk ditabur atas roti

Cara membuatnya:



1. Panaskan ketuhar pada suhu 180 C

2. Susun roti dalam bekas kaserol dan taburkan coklat chip ke atasnya. 

3. Pukul telur bersama gula perang sehingga kembang.

4. Masukkan susu dan serbuk kulit kayu manis. Kacau sekata. Kemudian, tuang atas roti yang dah kita susun-susun.

5. Tabur sedikit gula perang ke atasnya. Jangan banyak sangat tau. Hahaha. 

6. Masukkan ke dalam ketuhar dan bakar selama 15-20 minit.

Itulah dia resipi yang senang-senang je nak sediakan. Kalau Fiqqq boleh buat. Hahaha. Walhal membantu di dapur sahaja. Cubalah untuk buat. Yakin jadi. Andai kata tidak jadi, jangan berhenti. Buat untuk kali kedua dan seterusnya. Lama-lama, mesti campak-campak, tahu-tahu siap. 

Monday, 17 October 2016

Little Rara Thai Noodle House : Besar selera makan sini ...

Disebalik celah-celah bangunan pencakar langit, ada juga kedai kecil di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur. Little Rara - Thai Noodle House. Pertama kali Fiqqq sampai di sini. Nasib baik sampai sedikit awal daripada yang lain. Apabila sudah duduk, sekali toleh belakang. Fuhhhhh, melingkar panjangnya. 


Kedai Little Rara ini comel je. Tidaklah terlalu kecil tetapi dek memandangkan pelanggan yang ramai makan jadi terhad. Fiqqq suka makan di sini. Terbuka, santai dan bersahaja. Ditambah pula makanan yang sekali makan memang ada rasa nak tambah untuk kali yang ketiga. Haaaaa. 


Tidak perlu pening-pening. Soalan "Kau nak makan apa?" tu memang susah nak jawab kan? Tapi di sini menu tidak terlalu banyak pilihan. Jadi, tidak memeningkan kepala dan nak menunggu member pilih untuk buat pesanan. Faham! Lagi-lagi kalau tahap lapar dah memuncak. Kan ... kan ... kan ???

Tom Yam Noodle Soup Seafood



Rasa Tom Yam mee ini memang terbaik. Cukup rasa pedasnya. Rempah ratus ala Thainya. Lagi apa? Cukup buat Fiqqq jadi diam sekejap untuk menikmati setiap keenakan rasa tersendiri daripada kedai ini. Lauk makanan laut dia memang puas makan. Udang, sotong dan sebagainya. Memang terbaikkkk dan puas makan!!!!

Speed Boat Noodle Soup Chicken



Menu yang ini laju sedikit daripada bot biasa. Rasapun yang ini lebih sedap. Eh! Hahaha. Ikut selera masing-masing. Kalau ikut nafsu makan, boleh bermangkuk-mangkuk makan ini. Cuma fikir banyak lagi benda yang perlu Fiqqq rasa. Hehehe.

Nasi Goreng Kelab



Nama menu asal Fiqqq tidak berapa ingat tapi masa itu geng pesan Nasi Goreng Dangdut rasanya. Hahaha. Tidak kisah la apa nama dia yang penting nasi goreng dia memanglah terbaik. Boleh lupakan mana-mana kedai lain. Boleh tak macam tu? 

Daging Bakar



Jarang untuk Fiqqq makan bahagian lemak daging. Tapi kalau makan di sini, maaf. Fiqqq tidak akan tinggalkan sedikitpun cebisan daging di pinggan. Lebih-lebih lagi kita makan cecah dengan sos istimewa yang mereka hidangkan. 

Nasi Lemak Angah



Nasi lemak Angah ni boleh lah makan-makan sementara terliur tengok orang sebelah makan dan mengirup sup. Fiqqq terus sambar sebungkus dek kerana nak kunyah-kunyah dan sementara tunggu makanan sampai. Hahaha.

Air



Teh ais ni memang sedap. Lagi-lagi kalau tengah haus. Sekali sedut je. Fuhhhhhh. Hilang terus. Tapi kalau agak-agak rasa tidak cukup satu gelas. Pesan lah air satu besen ni.


Haaaaa. Besarkan? Boleh kongsi dua orang sekali minum. Tapi kalau kuat minum air, lebih baik ambil yang besar sebab jimat. Minumpun puas. Sedutlah air tu berkali-kali. Hahaha.

Sedapkan tengok makanan di sini? Baru tengok, belum bau lagi. Kalau dah rasa memang tambah berkali-kali. Hehehe. Puas hati makan di sini. Servis terbaik daripada pemilik kedai Little Rara ini, Kak Chik. Sangat ramah. 

Kalau nak datang, boleh Google sahaja nama kedai Little Rara. Buka daripada pukul 4.00 petang - 12.00 malam. Untuk lebih selamat, telefon +60 16-305 5388 untuk tempahan. 

Sunday, 16 October 2016

Domino's The Perfect Deal : Nak menang scooter limited edition !!!

Kebelakangan ini, Fiqqq rajin betul makan Domino's. Bukan sahaja suka rasa pizza yang sedap yang berkeju malah promosi yang dibuat sangat berbaloi. Kan ... kan ... kan ??? Kalah promosi Encik yang pakai topi merah tu. Hihihi. Dan kali ini ada benda yang lebih menarik ...



Style dan comelkan motor ni? Haaaa ... Lebih kurang dalam RM 15 000 lah kita untung kalau dapat motor ni. Dalam Malaysia, ada dua biji je motor ni. Jadi, kalau Fiqqq menang boleh bangga sikitlah cerita dia. Kalau menang ... Kalau ... Hahaha.

Dimaklumkan, kalau kita beli Fabulous Four + 2 Pizza Deals akan dapat 1.5L botol air Pepsi secara percuma. Selepas itu, resit jangan buang sebab ada kod yang perlu kita daftar untuk memenangi motor ini di The Perfect Deal Contest .



Segeralah Fiqqq beli banyak-banyak sikit. Mana tahu, dalam 10 Fiqqq submit entry satu terkena. Bersungguh betul nak menang ni. Hahaha. Lagi pun, apa ada hal kan kalau beli banyak atau selalu. Pizza Domino's sedap kot!!!

Alang-alang sudah tercerita pizza Dominos ini sedap. Saja Fiqqq nak belanja gambar-gambar sepanjang sesi bersama blogger di Section 14, Petaling Jaya. Fuhhhh. Riuh sekampung. Seperti biasa Fiqqq mestilah dengan geng Kelab Blogger Ben Ashaari














Fiqqq ucapkan semoga berjaya lah kepada semua yang submit entry. Untuk ini, kita terpaksa bertarung ya. Motor tu ada dua sahaja. Fiqqq satu dan lagi satu itu, pandai-pandailah berebut. Hehehe.